Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Our school

  • EDUCATION BY CREATION

Aktualności ze szkoły

Rekrutacja do Przedszkola w Krajnie2025-06-24 15:48:47

  Regulamin rekrutacji wraz z formularzem rekrutacyjnym znajduje się w zakładce Projekty.

Szkolny autobus2025-06-24 06:13:25

 

I miejsce w konkursie Nadleśnictwa Daleszyce2025-06-22 20:11:11

  Z dumą informujemy, że nasi uczniowie – Karol Rubak, Kacper Sobieraj i Damian Sykuła – zdobyli I miejsce w Konkursie...

Finał I Powiatowego Konkursu Recytatorskiego „Słowo o Ojczyźnie”2025-06-08 15:42:43

  Dnia 6 czerwca 2025 r. w Parku Etnograficznym w Tokarni odbył się finał I Powiatowego Konkursu...

Pamiętamy – 82. rocznica pacyfikacji Krajna2025-06-08 15:33:09

  Społeczność Szkoły Podstawowej im. ks. Jerzego Popiełuszki w Krajnie pamięta o wydarzeniach, które rozegrały się...

O szkole

Szkoła Podstawowa w Krajnie powstała po I wojnie światowej około 1919 roku. W październiku 1934 roku na zebraniu ogólnym mieszkańcy podjęli decyzję o budowie szkoły i w 1935 roku zaczęli zwozić kamień z kopalni ″Józefka″. Prace te przerwano z powodu wybuchu II wojny światowej. 28 sierpnia 1948 roku mieszkańcy Krajna przystąpili do budowy szkoły.  1 marca 1950 roku budowa została ukończona. W 1959 roku wystosowano pismo do władz oświatowych z prośbą o budowę nowej szkoły, ponieważ w dotychczasowym baraku warunki do nauki nie były najlepsze. 25 paźdzernika 1986 roku nastąpiło wmurowanie aktu erekcyjnego pod budowę nowej szkoły. 19 października 1989 roku odbyła się uroczysyość otwarcia nowej szkoły podstawowej. 07 października 1995 roku dokonano otwarcia sali gimnastycznej. W roku 2007 dobudowano do budynku szkoły podstawowej gimnazjum. W roku 2017 parter i pierwsze piętro budynku gimnazjum dostosowano do potrzeb punktu przedszkolnego i oddziałów przedszkolnych.

 

W dniach 2–6 czerwca 2025 r. uczniowie szkół z gminy Górno wzięli udział w międzynarodowej mobilności edukacyjnej w ramach programu Erasmus+ w partnerskiej szkole Základná škola s materskou školou w Slatina nad Bebravou na Słowacji.

Celem wizyty było rozwijanie kompetencji językowych, cyfrowych i społecznych, poznanie systemów edukacyjnych obu krajów, a także wspólna praca nad projektami o tematyce biomimetycznej oraz ekologicznej.

Pierwszy dzień wizyty rozpoczął się od uroczystego powitania polskiej delegacji – witano nas tradycyjnie po słowacku - Chlebem i solą. Następnie odbyła się prezentacja słowackiej szkoły, jej misji i działalności. Uczniowie i nauczyciele mieli okazję obejrzeć budynek placówki, uczestniczyć w prezentacjach przygotowanych przez gospodarzy oraz przedstawić swoją szkołę i region świętokrzyski. Szczegółowo omówiono program mobilności, a następnie utworzono polsko-słowackie grupy projektowe. Dzień zakończył się wspólnym zwiedzaniem Slatiny nad Bebravou, co pozwoliło uczniom lepiej poznać lokalną kulturę i język.

Drugiego dnia uczestnicy zgłębiali różnice i podobieństwa między systemami edukacyjnymi Polski i Słowacji. W międzynarodowych zespołach przygotowali i zaprezentowali w języku angielskim materiały promujące swoje kraje i regiony. Publiczne wystąpienia oraz interaktywne quizy pozwoliły na doskonalenie umiejętności językowych i komunikacyjnych. Popołudniowa wizyta na zamku w Trenczynie była wspaniałą okazją do zanurzenia się w historii i kulturze Słowacji.

Środa i czwartek upłynęły pod znakiem współpracy nad projektami z zakresu biomimikry – dziedziny łączącej przyrodę z nowoczesnymi technologiami. Zajęcia odbywały się zarówno w klasie, jak i w terenie wokół Slatiny. Uczniowie poznali zasady projektowania inspirowanego naturą, wykorzystywali nowoczesne technologie do dokumentowania swoich prac oraz dzielili się doświadczeniami na temat edukacji ekologicznej. W ramach zajęć kulturowych zorganizowano pieszą wyprawę na wzgórze Inovec oraz wycieczkę do Bratysławy, gdzie uczniowie podziwiali zabytki stolicy Słowacji.

Ostatni dzień był symbolicznym podsumowaniem wspólnie spędzonego tygodnia. Uczniowie zaprezentowali efekty swojej pracy projektowej w formie multimedialnych prezentacji oraz wzięli udział w Międzynarodowym Dniu Sportu. Rozgrywki sportowe dostarczyły wielu emocji i umocniły relacje między uczniami. Na zakończenie mobilności odbyła się oficjalna ceremonia wręczenia certyfikatów Erasmus+, po której uczestnicy udali się do Wiednia na zwiedzanie stolicy Austrii.

Uczniowie znacząco poszerzyli swoją wiedzę z zakresu ekologii, biomimikry, systemów edukacyjnych oraz kultury krajów partnerskich. Rozwinęli kompetencje językowe (szczególnie w zakresie języka angielskiego), umiejętności pracy zespołowej w środowisku międzynarodowym oraz zdolności prezentacyjne i cyfrowe. Wspólna praca, aktywności w terenie i wycieczki kulturowe umożliwiły młodzieży nawiązanie trwałych przyjaźni oraz pogłębienie wzajemnego zrozumienia i szacunku między narodami.

Pobyt w Słowacji był wyjątkowym doświadczeniem, które z pewnością na długo pozostanie w pamięci wszystkich uczestników.

Mobilność uczniów została sfinansowana przez UE w ramach Programu Erasmus+ projekt nr 2024-1-PL01-KA121-SCH-000205836 (akredytacja nr 2021-1-PL01-KA120-SCH-000043688).

 

IMG-20250615-WA0195
IMG-20250615-WA0193
IMG-20250615-WA0190
IMG-20250615-WA0189
IMG-20250615-WA0187
IMG-20250615-WA0186
IMG-20250615-WA0185
IMG-20250615-WA0184
IMG-20250615-WA0183
IMG-20250615-WA0178
IMG-20250615-WA0175
IMG-20250615-WA0169
IMG-20250615-WA0168
IMG-20250615-WA0164
IMG-20250615-WA0163
IMG-20250615-WA0161
IMG-20250615-WA0160
IMG-20250615-WA0159
IMG-20250615-WA0158
IMG-20250615-WA0157
IMG-20250615-WA0156
IMG-20250615-WA0153
IMG-20250615-WA0152
IMG-20250615-WA0151
IMG-20250615-WA0150
IMG-20250615-WA0149
IMG-20250615-WA0148
IMG-20250615-WA0147
IMG-20250615-WA0146
IMG-20250615-WA0145
IMG-20250615-WA0144
IMG-20250615-WA0143
IMG-20250615-WA0141
IMG-20250615-WA0140
IMG-20250615-WA0139
IMG-20250615-WA0138
IMG-20250615-WA0137
IMG-20250615-WA0136
IMG-20250615-WA0134
IMG-20250615-WA0132
IMG-20250615-WA0130
IMG-20250615-WA0129
IMG-20250615-WA0128
IMG-20250615-WA0127
IMG-20250615-WA0126
IMG-20250615-WA0125
IMG-20250615-WA0123
IMG-20250615-WA0120
IMG-20250615-WA0119
IMG-20250615-WA0118
IMG-20250615-WA0117
IMG-20250615-WA0116
IMG-20250615-WA0114
IMG-20250615-WA0113
IMG-20250615-WA0112
IMG-20250615-WA0111
IMG-20250615-WA0109
IMG-20250615-WA0108
IMG-20250615-WA0107
IMG-20250615-WA0106
IMG-20250615-WA0103
IMG-20250615-WA0102
IMG-20250615-WA0101
IMG-20250615-WA0099
IMG-20250615-WA0098
IMG-20250615-WA0096
IMG-20250615-WA0095
IMG-20250615-WA0094
IMG-20250615-WA0093
IMG-20250615-WA0091
IMG-20250615-WA0090
IMG-20250615-WA0089
IMG-20250615-WA0088
IMG-20250615-WA0194
IMG-20250615-WA0203
IMG-20250615-WA0211
IMG-20250615-WA0212
IMG-20250615-WA0216
IMG-20250615-WA0217
IMG-20250615-WA0218
IMG-20250615-WA0222
IMG-20250615-WA0221
IMG-20250615-WA0220
IMG-20250615-WA0219
IMG-20250615-WA0229
IMG-20250615-WA0231
IMG-20250615-WA0232
IMG-20250615-WA0233
IMG-20250615-WA0235
IMG-20250615-WA0236
IMG-20250615-WA0238
IMG-20250615-WA0240
IMG-20250615-WA0241
IMG-20250615-WA0242
IMG-20250615-WA0246
IMG-20250615-WA0247
 
IMG-20250615-WA0248
IMG-20250615-WA0249
IMG-20250615-WA0250
IMG-20250615-WA0251
IMG-20250615-WA0253
IMG-20250615-WA0254
IMG-20250615-WA0255
IMG-20250615-WA0257
IMG-20250615-WA0258
IMG-20250615-WA0259
IMG-20250615-WA0260
IMG-20250615-WA0261
IMG-20250615-WA0262
IMG-20250615-WA0264
IMG-20250615-WA0263
IMG-20250615-WA0266
IMG-20250615-WA0269
IMG-20250615-WA0270
 
 

 

W dniach 26–30 maja 2025 roku nauczyciele z gminy Górno wzięli udział w międzynarodowym kursie szkoleniowym pt. „Efektywne wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji (AI) w edukacji”, który odbył się w Stambule (Turcja) w ramach programu Erasmus+. Kurs zgromadził pedagogów z różnych państw europejskich i koncentrował się na zdobywaniu nowoczesnych kompetencji cyfrowych i dydaktycznych z zakresu zastosowania sztucznej inteligencji w edukacji.

Rozwijanie kompetencji przyszłości

Podczas intensywnego pięciodniowego szkolenia nauczyciele zdobyli wiedzę oraz praktyczne umiejętności w zakresie wykorzystania narzędzi AI w procesie nauczania, tworzenia materiałów edukacyjnych oraz wspierania kreatywności i krytycznego myślenia uczniów.

Kurs obejmował szereg warsztatów i ćwiczeń praktycznych z takimi aplikacjami i platformami jak:

  • ·Claude AI, HeyGen, Gamma, Leonardo AI, ElevenLabs, Suno AI– do tworzenia tekstów, grafiki, multimediów i filmów edukacyjnych,
  • ·Quizziz, Twee, Pickers, Magic School, Voscreen– do nauki opartej na grach i quizach wspieranych przez AI,
  • ·Microsoft Copilot– do efektywnego planowania lekcji i prezentacji,
  • ·ChatGPT, PowerPoint Speaker Coach, Perplexity, Yippity, Grammarly– jako narzędzia wspierające naukę języków obcych i doskonalenie umiejętności językowych,
  • ·Canva– do tworzenia wizualnych materiałów dydaktycznych (plakaty, kolaże, logo).

Szczególny nacisk położono na praktyczne zastosowanie poznanych technologii w pracy nauczyciela oraz etyczne aspekty korzystania z treści generowanych przez sztuczną inteligencję. Uczestnicy wzięli udział w dyskusjach i debatach oraz przygotowali wspólne prezentacje podsumowujące efekty szkolenia.

Szkoleniu towarzyszył również bogaty program językowo-kulturowy, który pozwolił uczestnikom lepiej poznać historię, tradycję i atmosferę Stambułu – miasta na styku Europy i Azji. W ramach popołudniowych zajęć zorganizowano:

  • ·zwiedzanie Meczetu Taksim, Wieży Galata, Błękitnego Meczetu, Hagii Sophii, Pałacu Topkapi, Cysterny Bazyliki i Meczetu Sulejmana Wspaniałego,
  • ·spacer po słynnej ulicy İstiklal i zakupy na Wielkim Bazarze oraz Bazarze Przypraw,
  • ·rejs po cieśninie Bosfor – umożliwiający podziwianie panoramy miasta z perspektywy wody,
  • ·wizytę w Muzeum Adama Mickiewicza – łączącą elementy polskiej historii z kulturą turecką.

Międzynarodowa wymiana doświadczeń, wspólna praca w grupach oraz udział w prezentacjach kulturowych i kulinarnych innych krajów uczestniczących w kursie, znacząco przyczyniły się do poszerzenia horyzontów uczestników, zarówno zawodowych, jak i osobistych.

Udział w kursie pozwolił nauczycielom z gminy Górno:

  • ·zdobyć aktualną wiedzę z zakresu nowoczesnych technologii edukacyjnych,
  • ·poznać i przetestować narzędzia AI wspomagające nauczanie różnych przedmiotów,
  • ·nabyć kompetencje w zakresie etycznego i odpowiedzialnego wykorzystania sztucznej inteligencji w klasie,
  • ·rozwinąć umiejętności językowe, interkulturowe oraz prezentacyjne,
  • ·nawiązać kontakty z nauczycielami z innych krajów i wymienić się dobrymi praktykami.

Pobyt w Stambule był nie tylko inspirującym doświadczeniem zawodowym, ale również okazją do poznania jednej z najpiękniejszych metropolii świata – jej zabytków, kultury i atmosfery. Zdobyta wiedza i umiejętności z pewnością znajdą zastosowanie w pracy dydaktycznej i będą promowane wśród innych nauczycieli w gminie Górno.

Szkolenie nauczycieli zostało sfinansowane przez UE w ramach Programu Erasmus+ projekt nr 2024-1-PL01-KA121-SCH-000205836 (akredytacja nr 2021-1-PL01-KA120-SCH - 000043688).

 

IMG-20250526-WA0008
IMG-20250526-WA0009
IMG-20250526-WA0010
IMG-20250526-WA0011
IMG-20250526-WA0022
IMG-20250526-WA0027
IMG-20250526-WA0047
IMG-20250526-WA0048
IMG-20250526-WA0049
IMG-20250526-WA0050
IMG-20250526-WA0051
IMG-20250526-WA0052
IMG-20250526-WA0053
IMG-20250526-WA0055
IMG-20250526-WA0056
IMG-20250526-WA0057
IMG-20250526-WA0058
IMG-20250526-WA0059
IMG-20250526-WA0060
IMG-20250526-WA0061
IMG-20250526-WA0062
IMG-20250526-WA0064
IMG-20250527-WA0029
IMG-20250527-WA0030
IMG-20250527-WA0033
IMG-20250527-WA0049
IMG-20250528-WA0017
IMG-20250529-WA0005
IMG-20250529-WA0006
IMG-20250529-WA0009
IMG-20250529-WA0011
IMG-20250529-WA0013
IMG-20250529-WA0014
IMG-20250529-WA0016
IMG-20250529-WA0017
IMG-20250529-WA0019
IMG-20250530-WA0062
IMG-20250530-WA0106
IMG-20250531-WA0030
IMG-20250531-WA0047
IMG-20250531-WA0082
IMG-20250531-WA0111
IMG-20250531-WA0113
IMG-20250615-WA0022
IMG-20250615-WA0023
IMG-20250615-WA0024
IMG-20250615-WA0025
IMG-20250615-WA0026
IMG-20250615-WA0027
IMG-20250615-WA0028
IMG-20250615-WA0029
IMG-20250615-WA0030
IMG-20250615-WA0031
IMG-20250615-WA0032
IMG-20250615-WA0033
IMG-20250615-WA0034
IMG-20250615-WA0035
IMG-20250615-WA0036
IMG-20250615-WA0037
IMG-20250615-WA0039
IMG-20250615-WA0040
IMG-20250615-WA0041
IMG-20250615-WA0042
IMG-20250615-WA0043
IMG-20250615-WA0045 (1)
IMG-20250615-WA0044
IMG-20250615-WA0045
IMG-20250615-WA0047
IMG-20250615-WA0046
IMG-20250615-WA0048
IMG-20250615-WA0049
IMG-20250615-WA0050
IMG-20250615-WA0051
IMG-20250615-WA0053
IMG-20250615-WA0054
IMG-20250615-WA0055
IMG-20250615-WA0056
IMG-20250615-WA0057
IMG-20250615-WA0058
IMG-20250615-WA0059
IMG-20250615-WA0060
IMG-20250615-WA0061
IMG-20250615-WA0062
IMG-20250615-WA0063
IMG-20250615-WA0064
IMG-20250615-WA0065
IMG-20250615-WA0066
IMG-20250615-WA0067
IMG-20250615-WA0068
IMG-20250615-WA0069
IMG-20250615-WA0070
IMG-20250615-WA0071
IMG-20250615-WA0073
IMG-20250615-WA0074
IMG-20250615-WA0075
IMG-20250615-WA0076
IMG-20250615-WA0077
skan harmonogram 21.03-obrazy-13
skan harmonogram 21.03-obrazy-12
skan harmonogram 21.03-obrazy-11
skan harmonogram 21.03-obrazy-10
skan harmonogram 21.03-obrazy-9
skan harmonogram 21.03-obrazy-8
skan harmonogram 21.03-obrazy-7
skan harmonogram 21.03-obrazy-6
skan harmonogram 21.03-obrazy-5
skan harmonogram 21.03-obrazy-4
skan harmonogram 21.03-obrazy-3
skan harmonogram 21.03-obrazy-2
skan harmonogram 21.03-obrazy-1
skan harmonogram 21.03-obrazy-0

 

19 maja 2025 r. w Szkole Podstawowej w Woli Jachowej odbyły się wyjątkowe warsztaty językowe prowadzone przez native speakerów z Irlandii: Ruairi Clarke’a oraz Gareth’a McKinney’a - dyrektora zarządzającego szkoły językowej Gareth’s School z Kielc.

W zajęciach uczestniczyło 16 uczniów z Gminy Górno, którzy w ramach programu Erasmus+ już w czerwcu wezmą udział w wizycie studyjnej w partnerskiej szkole na Słowacji. Celem warsztatów było intensywne rozwijanie umiejętności komunikacji w języku angielskim oraz przygotowanie uczniów do wyjazdu zagranicznego, podczas którego będą reprezentować naszą gminę. Zajęcia koncentrowały się przede wszystkim na praktycznym użyciu języka w codziennych sytuacjach, rozwijaniu płynności wypowiedzi, poszerzaniu słownictwa oraz budowaniu pewności siebie w kontaktach międzynarodowych.

Ogromną wartością dodaną warsztatów była możliwość pracy z native speakerami – dzięki temu uczniowie mogli osłuchać się z naturalnym akcentem, poznać autentyczne zwroty i idiomy, a także dowiedzieć się więcej o kulturze i zwyczajach Irlandii. Takie bezpośrednie spotkania to doskonała okazja do przełamywania barier językowych oraz motywacja do dalszej nauki. Warsztaty przebiegały w przyjaznej i dynamicznej atmosferze, a uczestnicy aktywnie brali udział w grach językowych, dyskusjach oraz ćwiczeniach zespołowych. To doświadczenie z pewnością zaprocentuje podczas zbliżającej się wizyty na Słowacji, a zdobyte umiejętności będą procentować także w przyszłości. Serdecznie dziękujemy prowadzącym za zaangażowanie i inspirujące zajęcia, a uczniom gratuujemy aktywnego udziału i życzymy powodzenia w trakcie czerwcowej podróży z Erasmusem! 

Warsztaty zostały sfinansowane przez UE w ramach Programu Erasmus+ projekt nr 2024-1-PL01-KA121-SCH-000205836 (akredytacja nr 2021-1-PL01-KA120-SCH-000043688).

 

IMG-20250615-WA0000
IMG-20250615-WA0001
IMG-20250615-WA0002
IMG-20250615-WA0003
IMG-20250615-WA0004
IMG-20250615-WA0005
IMG-20250615-WA0006
IMG-20250615-WA0007
IMG-20250615-WA0008
IMG-20250615-WA0009
IMG-20250615-WA0010
IMG-20250615-WA0011
IMG-20250615-WA0012
IMG-20250615-WA0013
IMG-20250615-WA0015
IMG-20250615-WA0016
IMG-20250615-WA0018
IMG-20250615-WA0019

 

 

PROCEDURY FUNKCJONOWANIA ŚWIETLICY SZKOLNEJ  W WARUNKACH PANUJĄCEJ EPIDEMII SARS COV-19

Obowiązuje od 1 września 2020r. do odwołania.

Procedurę wprowadza się z dniem 1 września 2020 r. celem zapewnienia bezpieczeństwa uczniom podczas pobytu w świetlicy szkolnej w Szkole  Podstawowej im. ks. Jerzego Popiełuszki w Krajnie

  1. Szkoła organizuje zajęcia świetlicowe dla uczniów, których rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej.
  2. W sali umieszcza się środki do dezynfekcji rąk.
  3. Dzieci przebywające w sali są zobowiązane każdorazowo po wejściu do sali do dezynfekcji rąk pod nadzorem nauczyciela świetlicy.
  4. Podczas przebywania w sali zobowiązuje się dzieci do zachowania dystansu. Przy zmniejszaniu odległości obowiązuje zasłanianie nosa i ust.
  5. Świetlicę należy wietrzyć:
    1. codziennie rano, przed przyjściem dzieci,
    2. nie rzadziej niż co godzinę, w trakcie przebywania dzieci w świetlicy,
  6. za każdym razem po przeprowadzeniu dezynfekcji świetlicy.
  7. Uczniowie, korzystający ze świetlicy szkolnej zobowiązani są do noszenia własnych przyborów szkolnych, bez możliwości pożyczania i wymieniania się nimi.
  8. Dzieci mogą korzystać z zabawek, gier i innych elementów wyposażenia świetlicy, które można zdezynfekować.
  9. Uczniowie na początku roku szkolnego są informowani przez nauczyciela świetlicy o zasadach przebywania w świetlicy szkolnej.

Back to top