Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Our school

  • EDUCATION BY CREATION

Aktualności ze szkoły

Finał Świętokrzyskiej Olimpiady Łamigłówek2025-04-17 18:48:42

        Amelia Tofiel (6b) oraz Wojciech Stochmal (6b) wzięli udział w Finale V Świętokrzyskiej Olimpiady...

Sukces naszych uczniów w Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym!2025-04-17 18:40:02

        We wtorek 15 kwietnia, dwie drużyny z naszej szkoły uczestniczyły w XLVI ELIMINACJACH POWIATOWYCH...

Uroczysta chwila dla „Sprytnych Wiewiórek”2025-04-17 18:24:04

        14 kwietnia zuchy z 56 GZ Sprytne Wiewiórki z Krajna złożyły uroczyście obietnicę zuchową na ręce Komendantki...

Wręczenie nagród w I Konkursie Plastycznym „Mieszkańcy łąki”2025-03-27 20:06:43

          W Starostwie Powiatowym w Kielcach odbyło się uroczyste wręczenie nagród w I Konkursie Plastycznym pn. „Mieszkańcy...

Wywiadówka 25.03.20252025-03-23 16:41:27

  W dniu 25 marca 2025 roku (wtorek) zapraszamy na spotkania z wychowawcami: klasy 1-3 godz. 16:00, klasy 4-8...

Turniej Wiedzy Pożarniczej2025-03-19 05:20:36

  Dnia 17 marca 2025r. w naszej szkole odbył się Turniej Wiedzy Pożarniczej "Młodzież zapobiega pożarom". A...

O szkole

Szkoła Podstawowa w Krajnie powstała po I wojnie światowej około 1919 roku. W październiku 1934 roku na zebraniu ogólnym mieszkańcy podjęli decyzję o budowie szkoły i w 1935 roku zaczęli zwozić kamień z kopalni ″Józefka″. Prace te przerwano z powodu wybuchu II wojny światowej. 28 sierpnia 1948 roku mieszkańcy Krajna przystąpili do budowy szkoły.  1 marca 1950 roku budowa została ukończona. W 1959 roku wystosowano pismo do władz oświatowych z prośbą o budowę nowej szkoły, ponieważ w dotychczasowym baraku warunki do nauki nie były najlepsze. 25 paźdzernika 1986 roku nastąpiło wmurowanie aktu erekcyjnego pod budowę nowej szkoły. 19 października 1989 roku odbyła się uroczysyość otwarcia nowej szkoły podstawowej. 07 października 1995 roku dokonano otwarcia sali gimnastycznej. W roku 2007 dobudowano do budynku szkoły podstawowej gimnazjum. W roku 2017 parter i pierwsze piętro budynku gimnazjum dostosowano do potrzeb punktu przedszkolnego i oddziałów przedszkolnych.

SPRAWOZDANIE Z PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO

za rok szkolny 2017/2018

SP Krajno

Magdalena Ziemba

Ocena realizacji podjętych zadań:

Zadanie

Ocena stopnia realizacji

Współpraca
z Poradnią 
Psychologiczno Pedagogiczną w Bodzentynie

Służenie radą i pomocą nauczycielom wydającym opinie o uczniach potrzebujących pomocy specjalistycznej. Współpraca z nauczycielami w zakresie przestrzegania zaleceń zawartych w opiniach uczniów korzystających z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Rozmowy ze specjalistami psycholog, pedagog, logopeda – w celu zasięgnięcia opinii o sposobach pomocy danym uczniom na terenie szkoły.

Analiza opinii poradni w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia.

Kontakt w sprawie ustalania terminów wizyt uczniów z trudnościami w nauce.

Udział w szkoleniach organizowanych przez PPP w Bodzentynie, grupa wsparcia dla pedagogów

Analiza realizacji obowiązku szkolnego

Kilkakrotnie zdarzyło się samowolne opuszczenie lekcji przez uczniów, wychowawcy interweniowali na bieżąco, nieobecności są usprawiedliwiane przez wychowawców na bieżąco.

Wspieranie nauczycieli w ich pracy wychowawczej

Przeprowadzano rozmowy   indywidualne z wychowawcami klas, uczniami. Wspólnie poszukiwano metod pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze lub mającymi  problemy w relacjach z rówieśnikami.

Uściślanie współpracy z domem rodzinnym uczniów w celu eliminowania niewłaściwych zachowań

Rozmowy indywidualne z rodzicami uczniów nie przestrzegających regulaminów i zasad obowiązujących w szkole. Służenie radą i pomocą.

Wspólne ustalanie   działań mających na   celu poprawę zachowania ucznia.

Prowadzenie zajęć grupowych z uczniami

Przeprowadziłam zajęcia warsztatowe i spotkania z uczniami w klasach I-VII na temat:
Dbam o bezpieczeństwo swoje i innych, Zabawy i gry integracyjne w klasach młodszych, Czy czuję się w szkole bezpiecznie? - ankieta   w klasie IV.

W ramach realizacji   programu z edukacji zdrowotnej dla   uczniów przeprowadzono zajęcia z pielęgniarkami ze Szpitala Zespolonego w Kielcach (kl.0 – higiena osobista, dbanie o zęby oraz w kl. III gimn.-doradztwo zawodowe). Przeprowadzono warsztaty dotyczące odpowiedniego ubioru zgodnego ze statutem oraz :Mój/moja wymarzony/a chłopak/dziewczyna w klasach VII

Zaproszono przedstawiciela policji z Daleszyc, który   przeprowadził spotkanie w klasach 0 dotyczące niewłaściwego zachowania oraz słownictwa, w klasach IV dotyczące przemocy psychicznej i fizycznej a w klasach VI –odbyły się trzykrotne spotkania dotyczące: dokuczania, wyśmiewania, e-papierosów i odpowiedzialności karnej

Odbyły się również warsztaty profilaktyczne w klasach III, IV i VI.

Obserwacja uczniów podczas przerw śródlekcyjnych. Rozmowy indywidualne z uczniami

Problemy i zaistniałe sytuacje pozytywne i negatywne były omawiane na bieżąco z nauczycielami i uczniami.

Prowadziłam rozmowy indywidualne z uczniami, które najczęściej dotyczyły nie przestrzegania regulaminu   szkolnego, niewłaściwych zachowań wobec kolegów czy koleżanek, bezpieczeństwa w szkole oraz poza szkołą, problemów z opanowaniem materiału programowego.

Praca w Zespole Interdyscyplinarnym działającym w GOPS i GKRPA w Górnie

Działania wspierające rodziny zagrożone patologią i niedostosowaniem społecznym. spółpraca podmiotów odpowiedzialnych za działania.

Wychowawczo interwencyjne na terenie Gminy Górno (GOPS, Policja, asystenci rodzin, którym udzielane jest wsparcie, pedagodzy szkolni).

Wspólpraca z:

  • GOPS i GKRPA w Górnie
  • Policja Daleszyce
  • KMP w Kielcach – wydział prewencji i ds. Nieletnich
  • Kuratorem rodzinnym z Sądu Rodzinnego
  • PPP w Bodzentynie
  • WOŚP
  • Fundacją Dzieci Niczyje
  • ŚCPiE w Kielcach
  • Psychologiem i psychoterapuetą ds. Uzależnień
  • Radą Rodziców
  • Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Kielcach
  • Centrum Wolontariatu
  • Psychiatrą dziecięcym i logopedą

Inne zadania pedagoga:

  • udział w szkoleniach, w warsztatach, w superwizji
  • szkolenia Rady Pedagogicznej
  • warsztaty dla rodziców (Klub Rodzica)
  • badania socjometryczne
  • diagnoza pedagogiczna w kl.I
  • koordynowanie w programie: RUR, Chronimy dzieci przed krzywdzeniem, szkoła promująca zdrowie, festynu szkolnego
  • koordynowanie pracy zespołu ds. Profilaktyki oraz ds.IPET i pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • współtworzenie programu profilaktyczno-wychowawczego, statutu szkoły, procedur zawieszenia w przywilejach ucznia, szkoły promującej zdrowie

Wnioski do pracy w przyszłym roku szkolnym:

  • Kształtowanie postaw prospołecznych: uczenie wzajemnej tolerancji, rozumienia potrzeb innych, a także umiejętności współpracy na zasadach koleżeństwa, przyjaźni i szacunku.
  • Kontynuowanie współpracy z rodzicami i wychowawcami w zakresie realizacji planu pracy pedagoga szkolnego.
  • wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ich rodziców i nauczycieli;
  • szczególną uwagę należy zwrócić na konsekwencję w egzekwowaniu przepisów szkolnych;
  • w dalszym ciągu należy podejmować działania wychowawcze mające na celu eliminowanie pojawiających się zagrożeń i wzmacnianie właściwych zachowań oraz motywować uczniów do nauki;
  • objąć szczególną opieką uczniów przejawiających zachowanie agresywne, opuszczających pojedyncze godziny lekcyjne;
  • kontynuować współpracę z instytucjami wspierającymi rozwój dziecka
  • należy zachęcać uczniów do rozwijania różnych form aktywności pozalekcyjnej (koła zainteresowań, wolontariat, zajęcia wyrównawcze);

Back to top