O szkole
Sprawozdania finansowe
Sprawozdania finansowe szkoły zostały opublikowane w BIP SCO w Górnie w zakładce sprawozdania finansowe
Standardy Szkoły Promującej Zdrowie
- Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań.
- Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.
- Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie.
- Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami.
Sprawozdanie z realizacji programu Szkoły Promującej Zdrowie w naszej szkole w Krajnie w roku szkolnym 2018/19
Podczas przerw w naszej szkole młodsi uczniowie mogą posłuchać opowieści, bajek i baśni czytanych przez starsze koleżanki z 8 klas. Czytanie odbywa się na świetlicy szkolnej na długich przerwach. Zainteresowanie jest dość duże.
Dla starszych uczniów przewidzieliśmy naukę hip-hopu prowadzoną na Sali gimnastycznej przez Wiktorię Rubak i Oliwię Cielembę z kl. 8. Zajęcia te cieszyły się ogromną popularnością, uczniowie chcieli spróbować swoich sił w tańcu, ale równie chętnie przyszli posłuchać muzyki.
Na kolejnych przerwach uczniowie mogli pograć w tenisa stołowego, mieli do dyspozycji kilka stołów. Zajęcia te cieszyły się również ogromnym zainteresowaniem. Dzięki takim akcjom możemy zaobserwować jak chętnie uczniowie spędzają czas na przerwach w sposób zorganizowany. Zbliża się kolejna akcja na przerwie tj. „Pieczenie pierniczków”.
BĄDŹMY POSZUKIWACZAMI AUTORYTETU
RODZICU…
Nie trzeba udowadniać, ile ciężkiej pracy, czasu i wysiłku – żeby nie wspomnieć o nieskończonej cierpliwości – wymaga wychowanie dziecka. Rodzice dbają o odpowiednie wyżywienie, ubranie, martwią się chorobami, uczą bezpiecznych zachowań w domu, na drodze, czy w szkole.
Każde dziecko prędzej czy późnej może być narażone na pokusy zachowań ryzykownych, także przestępczych. Wtedy pojawia się lęk, który sprawia, że dziecko czuje się bezradne, często obniża swoją samoocenę, może przejawiać tendencje agresywne i ucieczkowe. W takich momentach zaczyna też unikać dorosłych, szczególnie rodziców.
Dlatego obok wielu koniecznych umiejętności trzeba nauczyć dziecko praktycznych sposobów radzenia sobie z pokusami i lękiem. Są różne strategie, sposoby i metody wychowawcze, mniej lub bardziej skuteczne. Naukowcy badający skuteczność wychowania i profilaktyki szczególnie jednak podkreślają wagę relacji w rodzinie. Można powiedzieć, że silne, odporne i bezpieczne dziecko to takie, które ma mądrze kochających, ale jednocześnie dyskretnie kontrolujących rodziców/opiekunów, dbających o dobrą komunikację i mających dla niego czas.
W kampanii „Bądźmy poszukiwaczami AUTORYTETU” zachęcamy Państwa do stosowania najskuteczniejszej (jednocześnie niełatwej) metody wychowawczej, stosowanej od wieków: metody pozytywnego modelowania, wpływu rodzica-autorytetu na dziecko, które odwzorowuje jego zachowania, motywacje, stany emocjonalne, postawy i przekonania. Rodzic-autorytet ma moc ochrony dziecka przed ryzykiem, zagrożeniem, także zachowaniem kryminogennym.
Zapraszamy do obejrzenia kolejno 3 krótkich (3-5 min.) filmów pt. Obojętny, Tyran oraz Mistrz. Ilustrują one 3 rodzaje relacji pomiędzy rodzicem a dzieckiem. Po obejrzeniu każdego filmu proszę się zastanowić, jakie emocje najczęściej przeżywa dziecko, kiedy rodzic przyjmuje postawę prezentowaną w danym filmie.
Regulamin ucznia dyżurnego
Szkoła Podstawowa im. ks. Jerzego Popiełuszki w Krajnie
Rok szkolny 2018/19
- DYŻURNY POWINIEN:
- Wspierać i współpracować z nauczycielem dyżurującym
- Interweniować w trudnych momentach (np. bójka) poprzez powiadomienie nauczyciela dyżurującego
- Dyżurujący może upomnieć ustnie innych uczniów gdy: krzyczą, biegają, wychodzą na dwór
- Uczeń dyżurujący swoim zachowaniem powinien świecić przykładem
- DYŻURNY NIE MOŻE/NIE POWINIEN:
- Używać przemocy fizycznej i psychicznej wobec innych
- Używać niewłaściwego słownictwa
- Decydować o konsekwencjach w stosunku do innych uczniów
- Nadużywać swojej pozycji
- KONSEKWENCJE DLA UCZNIÓW DYŻURUJĄCYCH:
- Upomnienie
- Usunięcie z funkcji dyżurnego